אודות

במשך 15 שנות עבודה בהייטק (מיקרוסופט, נייס, מדיה מיינד ועוד) ובמרפאות שונות בארץ, עסקתי במגוון רחב של תפקידים: ממתכנתת, דרך מנהלת פיתוח ארגוני ועד מטפלת CBT.

לכאורה תחומים שאינם קשורים זה לזה, ובכל זאת, בכולם שאיפתי היתה אחת: להניע תהליכי שיפור ביצועים שיאפשרו לפרט, לארגון או למוצר להפוך לגרסה הטובה ביותר של עצמם.

שאלת השאלות היתה תמיד:
כיצד ניתן לחולל שינוי ולשפר מהלכים ותוצאות בפרק זמן קצר?

המסע האישי שלי לתשובה כלל לימודי תואר ראשון במדעי ההתנהגות ולימודי תוכנה, דוקטורט בפסיכולוגיה קוגנטיבית בארה"ב עם התמחות בקבלת החלטות, והתנסות בסוגים שונים של גישות ומודלים של טיפול. הידע שצברתי במהלך לימודי אלה היה עצום, אך רק כשהגעתי ל CBT, מצאתי את התשובה המלאה והפשוטה לשאלה זו. משם כבר היה לי ברור שזה ייעודי, להפיץ את בשורת ה CBT כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים לחוות את השינוי שרוצים לחולל בחייהם.

 CBT - טיפול קוגניטיבי התנהגותי, הוא טיפול ממוקד ומבוסס ראיות, העוסק בשינוי האופן בו אנו חווים, מפרשים ומגיבים למציאות. זו גישה טיפולית אופטימית וחיובית (אנטי-קורבנית), השמה לה למטרה לשנות התנהגויות מעכבות ולאפשר אימוץ של דפוסי חשיבה והתנהגות המקדמים אותנו לעבר מטרותינו – חיים של רווחה נפשית והצלחה.

 סוגים שונים של חרדות, כעסים, דחיינות, חוסר בטחון עצמי, פרפקציוניזם, ביקורתיות יתר, קושי בניהול קונפליקטים, קושי בדחיית סיפוקים, ועוד, כולם נובעים מאותו שורש, של החזקה באמונות שליליות ביחס לעצמנו, לזולתנו או לעולם, אמונות שהקשר בינן לבין המציאות ע"פ רוב קלוש או לא קיים. באמצעות הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי בשילוב עם כלים שונים כמו ביו-פידבק ומיינדפולנס, ניתן להשיג שינוי מהותי ועמוק באמונות ובהרגלי חשיבה מזיקים תוך זמן קצר באופן שהרבה פעמים מפתיע מטופלים. 

קחו למשל את דודי (שם בדוי), מנהל מחלקה בארגון גדול, שעקב ארוע טראומטי שחווה פיתח חרדה חברתית ופחד קהל שהגביל באופן גובר והולך את יכולתו לבצע את תפקידו, וגרם לו למצוקה רבה. דודי השקיע מאמצים רבים בהסתרה של חרדתו הגוברת ועמד בכך משך 5 שנים, אבל אט אט תשו כוחותיו. רגע לפני שהחליט לפרוש מתפקידו, הגיע אלי לטיפול. לאחר ארבע פגישות טיפוליות בלבד, שבהן ביצענו למידה מתקנת (סוג של Reset לדפוסי החשיבה), דודי השתחרר מהחרדה וחזר לתפקוד מלא כשהוא חדור אופטימיות ועוצמה ניהולית כבימים שקדמו לארוע הטראומטי. דודי הוא אומנם דוגמא לטיפול שמשכו היה קצר במיוחד, אך מרבית טיפולי ה CBT מאפשרים השגת תוצאות ברורות  תוך זמן קצר, בשל היותם ממוקדים ומכווני מטרה.

רבים מהאנשים שאני פוגשת בעבודתי שקועים בתחילת הדרך ביאוש וחוסר תקווה, כי סוברים שבעייתם נובעת מתכונת אופי מולדת, או תלויה בגורם חיצוני שאינו ניתן לשינוי. תוך כדי הטיפול הם מגלים שכל אדם, בכל גיל, יכול לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות מזיקים, ולהביא לידי ביטוי קבוע את מי שהיה רוצה להיות. חיים בצל החרדה, או בצל חסמים אחרים, אינם גזרת גורל. כל אחד יכול ללמוד כיצד להתמודד איתם, ולהשיג רווחה נפשית ופיסית, וחיים אותנטיים של הגשמה עצמית. אז צאו לדרך, אל המהפכה האישית שלכם. בהצלחה!